פביליון בצלאל  ⬤   Bezalel  ◆  Pavilion بافيليون بتسلئيل  ◗  מארח  ⏩  Hosts يستضيف

אודות פביליון בצלאל

פביליון‭ ‬בצלאל‭ ‬ע״ש‭ ‬הנרי‭ ‬אורבך‭ ‬מהווה‭ ‬במה‭ ‬ליצירה‭ ‬של‭ ‬סטודנטים‭, ‬לאירועי‭ ‬תרבות‭ ‬של‭ ‬האקדמיות‭ ‬הפועלות‭ ‬בירושלים‭ ‬ולפעילות‭ ‬עירונית־קהילתית‭.‬
בחודש‭ ‬יולי‭ ‬יפתח‭ ‬הפביליון‭ ‬במתחם‭ ‬קמפוס‭ ‬ירושלים‭ ‬לאמנויות, ויחגוג ‬את‭ ‬המעבר‭ ‬של‭ ‬בתי‭ ‬הספר‭ ‬לאמנויות‭ ‬אל‭ ‬הקמפוס‭ ‬החדש: הפביליון‭ ‬יהווה‭ ‬במה‭ ‬לאירועי‭ ‬תרבות‭ ‬של‭ ‬סטודיו‭ ‬למשחק‭ ‬ניסן נתיב, בית ‬הספר‭ ‬למוסיקה‭ ‬מן‭ ‬המזרח, בית ‬הספר‭ ‬סם‭ ‬שפיגל‭ ‬לקולנוע‭ ‬וטלוויזיה, בית ‬הספר‭ ‬לתיאטרון‭ ‬החזותי, ולהקת ‬קולבן‭ ‬דאנס‭.‬

Sam Spiegel Middle Eastern Classical‭ ‬Music‎‭ Nissan Nativ SVT

הקמת הפביליון היא יוזמה של בית הספר לארכיטקטורה, ומהווה פרויקט משותף של סטודנטיות.ים מבית הספר לארכיטקטורה, סטודנטיות.ים מהמחלקה לתקשורת חזותית וסטודנטיות.ים מהמחלקה לתרבות חזותית וחומרית, בהובלתן של אדריכלית דבורה פינטו פדדה, אדריכלית עליאל קיי והמעצבת מיכל סהר.
הפרויקט‭ ‬הוא‭ ‬שיתוף‭ ‬פעולה‭ ‬בין‭ ‬בצלאל‭ ‬אקדמיה‭ ‬לאמנות‭ ‬ועיצוב‭ ‬ירושלים, הקרן ‬לירושלים, עיריית ‬ירושלים, ועדן — ‬החברה לפיתוח ‬כלכלי‭ ‬בירושלים, בתמיכת ‬משפחת‭ ‬אורבך־ליסנר־הרטמן‭ ‬וקרן‭ ‬ריה‭ ‬בלקווד‭.‬

הנרי אורבך

הנרי אורבך נודע כמורה דרך, מרצה, מבקר וממציא פורה. פרויקט פביליון בצלאל מוקדש לזכרו של אורבך — מטעם עמיתים וסטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה, בה לימד בשנותיו האחרונות.

הנרי אורבך נודע כמורה דרך, מרצה, מבקר וממציא פורה.פרויקט פביליון בצלאל מוקדש לזכרו של אורבך, מטעם עמיתים וסטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה, בה לימד בשנותיו האחרונות.
אורבך גדל בפלמינגטון, ניו ג׳רזי, למד היסטוריה ותיאוריה של האדריכלות באוניברסיטת פרינסטון ועיצוב אדריכלי באוניברסיטת קולומביה.בשנת 1997 השיק את גלריית ״Henry Urbach Architecture״ ביריד האמנות ״גרמרסי״ בניו־יורק, בו הציג מיצב של ״LO/TEK”, שלימים עיצבו את גם את הגלריה שלו ברחוב 26 בעיר. הגלריה יצרה גשר בין אמנות עכשווית לארכיטקטורה, שהוביל ליותר מ־55 תערוכות, בין היתר ביריד ״Art Basel” במיאמי.

בשנת 2006 הצטרף אורבך למוזיאון לאמנות מודרנית בסן־פרנסיסקו (SFMOMA), כאוצר לארכיטקטורה ועיצוב. שם אצר בין היתר תערוכה שהציגה את מאחורי הקלעים של העבודה המוזיאלית, וכן את התערוכה ״איך הפך היין למודרני״ בשיתוף המשרד ״דילר, סקופידיו + רנפרו״.אורבך פרץ דרך כשכתב את המאמר הראשון בנושא עיצוב פנים שהעז להעניק הצצה לקרביה של הקהילה הגאה, ובכך שבר את הטאבו סביב שילוב נושאים אינטימיים בעיתונות אדריכלית.
ב־2012 שב אורבך לחוף המזרחי כדי לנהל את ״בית הזכוכית של פיליפ ג׳ונסון״ בניו־כנען, קונטיקט, ופעל נמרצות להחייאת האתר. מתקופה זו זכור במיוחד שיתוף הפעולה עם האמנית היפנית פוג׳יקו נאקאיה, בפרויקט ״Veil”, מיצב ערפל שעטף מעת לעת את הבית המודרני האייקוני בענן ערפל זמני.
ב־2015 עבר אורבך לתל־אביב, ופנה להוראה ואוצרות במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, בה פעל באותה המסירות שאפיינה את דרכו. כולנו נזכור את הנרי כאדם הרהוט, המתוק, המסוגנן, האדיב והיקר שהיה.

קרדיטים

צוות תכנון בהנחיית אדריכלית דבורה פינטו פדדה ואדריכלית עליאל קיי

עומר‭ ‬צור, דקל ‬מצרי, ילי ‬סבר, ליאת ‬אברג׳ל, ניקול ‬מילר, דר ‬אופיר, נועם ‬גולדמן, נויה ‬רוטן‭ ,‬גלעד‭ ‬זמנבודה

צוות תקשורת חזותית בהנחיית מיכל סהר

עדן‭ ‬ישי, עדן ‬סבח, דנה ‬מורג, אלעד ‬סטר